Organizatorzy postawili sobie za cel rozbudzenie inicjatywy i pomysłowości uczniów oraz propagowanie zdrowego sposobu odżywiania. Pragnęli pokazać, że wartości odżywcze jabłek są niewątpliwie godne uwagi oraz, że ten najpopularniejszy owoc w Polsce może mieć również szerokie zastosowanie w naszej kuchni.
Mądrość ludowa mówi, że dziennie powinniśmy jeść dwa jabłka – jedno po to, aby poprawić stan naszego zdrowia, a drugie, aby zwiększyć swoją atrakcyjność wizualną.
A jakie danie zasadnicze oraz jaki deser z jabłkiem w roli głównej można przygotować w kuchni wykorzystując bogactwo produktów tradycyjnych i lokalnych regionu, pokazali uczniowie startujący w konkursie.
Konkurs cieszył się ogromną popularnością, gdyż do zawodów przystąpiły reprezentacje z każdej klasy wraz z wychowawcami.
Ze swej roli po mistrzowsku wywiązali się: GRUPA PANI A. SKIBY: Rolada z jabłkami na musie malinowym i kompot; S. Olszewski i M. Dzierżanowski
GRUPA PAMI M. MIRKOWSKIEJ: Wątróbka z jabłkiem i cebulką oraz kompot; K. Szymański i B. Wacławski
GRUPA PANI E. ŻELAZKO: Ryba pieczona z jabłkami, zielony koktajl oraz jabłko w czekoladzie; K. Ratajczak
GRUPA PANI Ż. CZAJKOWSKIEJ: Ciasteczka pieguski z jabłkiem; A. Mazurek i D. Wiśniewski
GRUPA PANA P. BUNDYRY: Racuchy z jabłkiem; D. Filus i M. Kolin
GRUPA PANA J. MILO: Jabłka pieczone z niespodzianką; M. Szafrański i K. Ptak
Poczynaniom kucharzy bacznie przyglądali się jurorzy: Pan dyrektor Dariusz Cencora, Pani dyrektor Danuta Butyńska, Pani Agnieszka Argasińska oraz uczeń Łukasz Płaza. Oceniali nie tylko oryginalność przepisów i sposób podania, dobór składników, ale także organizację stanowiska pracy i dobór techniki wykonania. Wszyscy startujący zostali wyróżnieni i otrzymali nagrodę za zajęcie pierwszego miejsca. Podczas konkursu panowała przyjazna i radosna atmosfera. Publiczność, którą tworzyli nauczyciele, wychowawcy oraz uczniowie reagowali spontanicznie i żywiołowo, doceniając kunszt kulinarny uczniów.
I Szkolny Konkurs Kulinarny był wydarzeniem bez precedensu w murach naszej szkoły, gdyż ujawnił potencjał i twórczą inwencję uczniów oraz zintegrował środowisko szkolne.
Elżbieta Żelazko