Celem przedsięwzięcia była m.in. aktywizacja uczniów w zdobywaniu wiedzy z różnych dziedzin nauki, pobudzanie i rozwijanie zainteresowań uczniów, wzbogacenie procesu dydaktycznego i wychowawczego o innowacyjne formy pracy, łączenie różnych dyscyplin, doskonalenie umiejętności pracy w grupie, inspirowanie do kreatywności i ekspresji słownej, kształtowanie umiejętności wypowiadania się całymi zdaniami, rozwijanie logicznego myślenia, spostrzegawczości, sprawności fizycznej.
Turniej przygotowali i prowadzili nauczyciele: Agnieszka Argasińska, Marta Mirkowska i Justyna Meder.
Drużyny rywalizowały ze sobą w zadaniach teoretycznych, logicznych
i sprawnościowych.
I. Pytania teoretyczne – dotyczyły podróży w bardzo szerokim kontekście: tych tradycyjnych, czyli przez miasta, państwa i kontynenty, a także tych niekonwencjonalnych, czyli w czasie oraz wirtualnych. Opierały się o dziedziny nauki z pogranicza literatury, historii, geografii, biologii, języków obcych, matematyki, sztuki.
II. Zadania logiczne – obejmowały łamigłówki, rebusy, krzyżówki, zadania matematyczne, ortograficzne.
III. Ćwiczenia sprawnościowe – sprawdzały wytrzymałość, szybkość i zręczność uczestników, którzy rywalizowali w różnych konkurencjach (np. rzut lotkami do baloników, podawania sobie piłeczki z łyżki na łyżkę, odbijanie piłki, nawlekanie makaronu, łapanie sprężyny jedną ręką, „przedmuchiwanie” ping-ponga z kubka do kubka, itp.).
Turniej odbywał się zgodnie z regulaminem, chłopcy stosowali się również do zasad fair play. Towarzyszyły temu ogromne emocje, chłopcy dopingowali się nawzajem, szczególnie przy konkurencjach sportowych.
Jury w składzie: pani Dorota Wis, pan Paweł Bundyra, pani Danuta Butyńska oraz pani Magdalena Petryniak po podliczeniu punktów przyznało następujące miejsca:
I miejsce – klasa VIII B
II miejsce – klasa III gimn.
III miejsce – klasa VII
Dla zwycięzców przewidziane zostały nagrody rzeczowe.
Gratulujemy.
Agnieszka Argasińska